کد خبر: 1181868
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴
وزارت نفت عراق در راستای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی، مرکز تولید یخ بهداشتی رایگان در کربلای معلی راه‌اندازی کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، همزمان با اعلام ورود بیش از یک میلیون زائر به عراق، وزارت نفت این کشور با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «به دستور "حیان عبدالغنی"، معاون نخست‌وزیر عراق در امور انرژی و وزیر نفت، یک مرکز تولید یخ بهداشتی رایگان با ظرفیت 1500 قالب در روز با هدف خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در کربلا افتتاح شد».

در این بیانیه آمده است: «راه‌اندازی این مرکز در چارچوب خدمات و ابتکارات اجتماعی این وزارتخانه و شرکت‌های نفتی آن و با هدف خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی، موکب‌های خدماتی و عتبات مقدسه در استان کربلا صورت گرفت».

وزارت نفت عراق اعلام کرد: «شعبه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی با نظارت و هماهنگی با استانداری و عتبات عالیات، یخ‌های تولیدی این مرکز را در اختیار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار می دهد».

اگرچه خدمت‌رسانی به زائران و فراهم‌آوردن مواد غذایی و بهداشتی برای زائران اربعین حسینی در کشور عراق بیشتر از طریق کمک‌های مردمی صورت می‌گیرد، اما نهادها ودستگاه‌های دولتی این کشور نیز با هدف خدمت‌رسانی بهتر به زائران، تدابیر و اقدامات ویژه‌ای در نظر گرفته‌اند و به صورت شبانه‌روزی برای خدمت به زائران اباعبدالله الحسین(ع) تلاش می‌کنند.

اداره گذرگاه‌‌های مرزی عراق: بیش یک میلیون زائر تا این لحظه وارد عراق شده است

اداره گذرگاه‌های مرزی عراق دقایقی پیش اعلام کرد که تا این لحظه بیش از یک میلیون نفر زائر از مرزهای زمینی و هوایی وارد این کشور شده‌اند. آمار دقیق زوار اربعینی که تا این لحظه وارد عراق شده‌اند، 1297466 نفر اعلام شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار